sobota, 6 października 2012

Ranking Press blogów książkowych


Zaskoczenie, niedowierzanie, oszołomienie. Takie spectrum emocji zafundował mi przed kilkoma dniami ceniony, branżowy miesięcznik Press. W październikowym numerze ukazał się artykuł top 15 blogów, które nie nudzą o literaturze. I wielkia, wielka niespodzianka, bowiem Wieczór z książką uplasował się na 7 miejscu. Ex aequo z blogiem 'Czytanki Anki'. To jest dla mnie tak ogromne zaskoczenie, że nawet teraz, pisząc Wam o tym wyróżnieniu, ręka raz po raz z lekkim drżeniem osuwa się z klawiatury. 
 
Blogi oceniano według pomysłu, poziomu wpisów, wartości merytorycznej, designu, aktualności, a także interaktywności. Okazuje się, że stanowimy 'ucztę dla oka, którego największą zaletą są ilustracje. Świetnie dobrane, dobrej jakości i często wyszperane'. Jednocześnie zarzucono nam, że blog to bardziej do oglądania, aniżeli czytania. Biję się w pierś i przyznaję, że ilustracje chwilowo zajmują czołowe miejsce na stronie. To tymczasowe założenie. Aczkolwiek bardzo konstruktywna to krytyka, dzięki której odczuwam potrzebę, by jednak więcej, lepiej i częściej pisać. Podsumowując to 'efekt pracy zakochanej w książkach mamy'. Nad wyraz celna konkluzja.
 
9 osobowe jury, w którego skład weszli:
  • Michał Chaciński, dziennikarz, dyrektor artystyczny Festiwalu Filmowego w Gdyni
  • Krzysztof Cieślik, redaktor naczelny Xiegarnia.pl
  • Kuba Frołow, współwłaściciel Book Senso
  • Piotr Kofta, krytyk literacki, publicysta
  • Łukasz Modelski, zastępca redaktora naczelnego "Twojego Stylu'
  • Kamil Niemira, Social Media
  • Michał Nogaś, kierownik redakcji publicystyki Trójki
  • Wojciech Orliński, dziennikarz 'Gazety Wyborczej'
  • Dawid Piaskowski, współzałożyciel i prezes BookLikes
 
Wiecie co mnie jeszcze wprawiło w zdumienie. Dotąd przekonana byłam, że moimi odbiorcami są głównie kobiety i mamy. I chyba o tym , jak bardzo się myliłam , świadczyć może fakt, że jury było 100% męskie. To jest dla mnie ogromne wyróżnienie. Nader mobilizujące. Jurorom bardzo dziękuję za uznanie.
 
 
Więcej informacji Tutaj.
 
 

25 komentarzy:

  1. Gratuluję! Takie wyróżnienie musi ogromnie cieszyć, tym bardziej, że blog istnieje od niedawna. Pozostaje życzyć dalszych sukcesów i satysfakcji z tego, co robisz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję AnnRK i witam serdecznie w moich progach:) A blog nie taki młody jest, istnieje od początku 2008, tylko wcześniej na innej platformie, no i ten tego przerwę 'małą' miał:))

      Usuń
  2. Serdecznie gratuluje!
    To sie nazywa powrot w wielkim stylu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha Imani dzięki wielkie! Widać przerwa dobrze mi zrobiła, to był czas na mobilizację sił:)))

      Usuń
  3. Gratulację! W pełni zasłużone wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje! Oby niespodzianki były zawsze takie miłe :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję!!!!!!!!!!!! :-))) i nic a nic się nie dziwię :-)))) 7 miejsce ... wow.. i takie jury taki, że nogi się uginają :-) Ściskam mocno i naprawdę gratuluję serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono no właśnie te jury... to zaszczyt dla mojego bloga, być poddanym ocenie tak zacnego grona:) Moje nogi zaś są jak z waty:) Ściskam mocniej!:)

      Usuń
  6. Gratuluję serdecznie. Fajnie "przegrać" z takim blogiem ;)
    Fantastyczny blog także dzięki tym fotkom właśnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bookfo dziękuję i gratuluję Tobie! Choć zrobię to u Ciebie jeszcze, z takim zamiarem noszę się od wczoraj:)))

      Usuń
  7. Adrianna jak mi serce zaczelo walic !!!!
    No gratuluje Ci z calego serca swojego!!!!
    I bardzo, bardzo sie ciesze !!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julitko moje serce zaczęło walić od Twoich wykrzykników! Kochana jesteś, wiesz?!!!:)

      Usuń
  8. A ja zdziwiona nie jestem, hmmm i mam okazję poznać NOWE książkowe blogi, bo choć w mojej zakładce z książkowymi blogami jest tych "moich ulubionych sporo" to chyba mam sporo do nadrobienia(!)
    Oczywiście chapeau bas, ale to chyba jasne (inaczej tyle bym języka nie strzępiła tu i tam) padam, padam :):):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maryś chapeau bas przed Twoimi komentarzami:) Bez nich wieczór z książką nie osiągnąłby tak wiele. Jesteś moim motorem, mentorem, moją perełką:) hihihi :-*

      Usuń
  9. Ale się cieszę i wcale nie jestem zdziwiona - jestem coraz bardziej oczarowana książkami dla dzieci, jakie proponujesz oraz zdjęciami książek jakie pokazujesz. Dla mnie formuła bardzo trafiona. Gratuluję serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno dziękuję pięknie! Takie komentarze mnie uskrzydlają wiesz?:) Spać po nocach potem nie mogę! Ściskam!:)))

      Usuń
  10. Nigdy nie wiadomo co może się spodobać ludziom. Moje gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  11. polecam spojrzeć na bloga
    http://redhead-in-wonderland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiele blogów, które znalazły się w rankingu znam, ale kilka jeszcze muszę odkryć, więc tym bardziej dzięki, że to zestawienie znalazło się na blogu:)

    OdpowiedzUsuń