środa, 17 października 2012

retro animals

Prawdziwy Bóg jest zwierzęciem.
Jest w zwierzętach, tak blisko, że aż go nie dostrzegamy.
Codziennie się za nas poświęca, wielokrotnie umiera, karmi nas swoim ciałem, odziewa w swoją skórę, pozwala na sobie testować lekarstwa, żebyśmy mogli żyć dłużej i lepiej.
Tak okazuje nam przywiązanie, obdarza nas przyjaźnią i miłością.
/Olga Tokarczuk
 
 
 
 
Za­rozu­miałością oraz bez­czel­nością człowieka jest mówienie, że zwierzęta są nieme, tyl­ko dla­tego że są nieme dla je­go tępej percepcji.
/Mark Twain
 




 
Kto jest ok­rutny w sto­sun­ku do zwierząt, ten nie może być dob­rym człowiekiem.
/Arthur Schopenhauer

 
 
 
Zwierzęta mają ta­kie sa­mo pra­wo do świata (jak ludzie), sko­ro na nim są, świat do nich na­leży.
/Wiesław Myśliwski
 
 
 
 
 
Wszys­tkie ar­gu­men­ty na pod­parcie ludzkiej wyższości nie są w sta­nie zap­rzeczyć jed­nej niezap­rzeczal­nej praw­dzie: w cier­pieniu zwierzęta są nam równe.
/Peter Singer

 
 

 


  




9 komentarzy:

  1. Przepiękne te zdjęcia. Uwielbiam stare fotografie. Ta pierwsza jest jedną z moich ulubionych. Wiesz może, kto jest jej autorem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia, to piersze ostatnio na facebooku często gościło, więc zaprosiłam też do mnie:)

      Usuń
    2. Właśnie na facebooku je znalazłam. Szkoda, że nie wiadomo czyje to. Może ma więcej takich cudeniek w zanadrzu.

      Usuń
  2. Zdjcia są po prostu niesamowite.. a pierwsze dwa najbardziej mi sie podobają :-) i piękne te cytaty pomiędzy..

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne kadry :) i zgadzam się, zgadzam: "Kto jest ok­rutny w sto­sun­ku do zwierząt, ten nie może być dob­rym człowiekiem."

    OdpowiedzUsuń